Race verslag Bart 24 september

Het einde van het seizoen is in zicht en zo ook de zomerse temperaturen waar we ontzettend geluk mee gehad hebben dit seizoen. Dit weekend was het fris en hebben we veel met een gesloten pitbox lekker warm binnen gezeten. En natuurlijk is er tussendoor ook nog wat geracet!

Kwalificatie 1

De eerste kwalificatie ging lekker, het was droog, de baan was droog en er kon flink gas gegeven worden. Helaas niet mijn snelste tijd neer kunnen zetten door een langzamere rijder net in de laatste sector voor hoge heide. Maar alsnog goed voor een P5. Dat beloofde veel goeds voor de 2e kwalificatie. Het gevoel was goed en in tegenstelling tot voorgaande race weekenden zat het met de kop ook goed! Alle ingredi├źnten voor mooie resultaten en volop kunnen genieten!

Kwalificatie 2

Het had ondertussen geregend en de baan was zeiknat, echter regende het niet meer. De keus voor regenbanden was dus geen overbodige luxe, wel in het achterhoofd houdende dat ik ivm slijtage door droge sporen goed op moest passen want dit setje banden moest ik ook nog voor de race bewaren mocht de baan dan weer nat zijn.

Deze kwalificatie ging net als de voorgaande super en dit keer kon ik ook nog een snelle rondetijd neerzetten. P3 op de startgrid! Zou het dit weekend dan eindelijk weer een podium worden?

De race!

Het had opnieuw geregend en het miezerde nog toen we de warm-up ronde in gingen om op te stellen op de startgrid. Ik stond vol adrenaline mooi vooraan en was klaar om weer een prachtige start te laten zien. De lampen gingen uit en ik kon direct aansluiten bij de P1. Deze hele eerste ronde zat ik continue in het achterwiel van P1 en ik merkte dat ik me in moest houden. Maar ondertussen merkte ik ook dat de ventilatie van mijn helm niet goed werkte en mijn vizier aan het beslaan was.

Na 1 ronde ben ik mijn voorganger voorbij gegaan en stond ik P1, wat een gevoel gaf dat! Maar ondertussen nog druk bezig met dat vizier en ook om de motor in balans te houden. Op het rechte stuk van de veenslang begon de voorkant hevig te schudden en moest ik short-shiften om een tank slapper te voorkomen. Ik wist dat dit mij veel snelheid en tijd ging kosten en dat ik harder moest gaan pushen om mijn voorsprong te behouden.

In de 8e ronde ging het bijna goed mis, bij insturen mandeveen brak de achterkant behoorlijk uit en kon ik met veel moeite blijven zitten en de motor binnen de lijnen op het asfalt houden. Bij uitkomen duikersloot kwam de eerste rijder mij voorbij en stond ik P2. In de laatste ronde ben ik door verliezen snelheid op het rechte stuk nog een keer ingehaald en ben ik als P3 gefinisht.

Ongekende race en zo enorm genoten, niet in woorden te beschrijven! Ik kijk nu al enorm uit naar de laatste race op 8 oktober!